Compromís 4. Una universitat que valoritza la recerca i la transferència de tecnologia

Una universitat politècnica com la nostra té la transferència de tecnologia en el seu ADN. La nostra recerca és fonamentalment aplicada i això vol dir que l’establiment de contractes i convenis amb empreses i institucions sorgeix de forma natural i en molts casos deriva en la realització de patents. Som la universitat que té un nombre més gran de patents sol·licitades i explotades, de les quals es beneficia el sector industrial i empresarial. Si tenim una visió global i integradora de la missió de la Universitat, totes les activitats que ens permeten complir els objectius han de ser reconegudes i valorades degudament. La nostra universitat, a més de ser avaluada com qualsevol altra universitat científica, també ha de ser-ho considerant la transferència de tecnologia. Reivindiquem una avaluació que tingui en compte tots els aspectes inherents a la UPC, com ho són els projectes d’arquitectura i d’enginyeria.

S’ha de millorar l’eficiència per fer fàcils i còmodes les activitats de recerca i transferència de tecnologia. En aquest sentit, cal avançar en l’automatització de tasques de gestió.

D’altra banda, cal aprofitar i potenciar la flexibilitat i agilitat en la gestió que ens donen entitats com el CIT, ens creat amb l’objectiu de posar la capacitat de recerca universitària al servei de les empreses. Se n’ha d’impulsar i afavorir l’activitat per facilitar la transferència de tecnologia dels nostres centres de recerca, donant-los el suport tècnic i administratiu necessari per tirar endavant les tasques de gestió i alhora deslliurant els centres de recerca de totes aquelles tasques que no els pertoquen, a fi d’incrementar la cartera d’empreses i clients, la presència internacional, el nombre de PDI involucrat i també la creació de més spin-off.