Compromís 2. Una universitat per una docència d’excel·lència

L’objectiu principal de la UPC no és cap altre que la formació integral del capital humà del futur, en els àmbits de l’enginyeria, l’arquitectura, la ciència i la tecnologia. La docència a la UPC ha de ser innovadora, integradora, connectada a la societat, responsable i d’excel·lència per poder formar homes i dones capaços de desenvolupar el seu talent, ser crítics i liderar els canvis socials i tecnològics que ens han de portar un futur millor.

Així doncs, la capacitat transformadora que té la Universitat es manifesta, principalment, a través de la docència. Aquesta ha de ser un dels eixos principals i centrals de l’activitat de la Universitat. Cada vegada més, la societat demana solucions globals a problemes globals que requereixen una formació interdisciplinària, amb la col·laboració del teixit empresarial i amb la participació interdepartamental, on la UPC, i probablement només la UPC, pot excel·lir.

Una docència de qualitat inclou, inevitablement, un professorat amb motivació, experiència i coneixement, i la capacitat necessària per transmetre’l. La Universitat ha de reconèixer, com es mereix, la docència de qualitat impartida pel professorat que hi decideix centrar la seva activitat.